Mat, bästa på länge + recept


Fisksoppa med saffran

Du behöver (ca 4-5 pers): 
 
300g frystfisk i tärningar
75g skalade räkor
1 purjolök
2 morötter
2 potatisar
1 paket saffran
2 fiskbuljongtärningar
salt
citron
smör att bryna i

Så här gör du:
Hacka grönsakerna i små bitar, stek lätt i en gryta med lite smör. De ska inte få färg utan bli lite mjuka bara. Slå på vatten saffran, buljongtärning och kanske lite dill. Låt koka 4-5 min, inte stormkoka. Lägg i den o räkorna när den koktiden har gått, sänk värmen och låt allt bli varmt. Tar ca 2-3 min. Smaka av med salt o pressad citron. Ha ev vitlökscreme fraishe till
Det blir riktigt gott och tar ca 10-15 minuter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ttp://static.blogg.se/shared/js/comments.js">

Mat, bästa på länge + recept


Fisksoppa med saffran

Du behöver (ca 4-5 pers): 
 
300g frystfisk i tärningar
75g skalade räkor
1 purjolök
2 morötter
2 potatisar
1 paket saffran
2 fiskbuljongtärningar
salt
citron
smör att bryna i

Så här gör du:
Hacka grönsakerna i små bitar, stek lätt i en gryta med lite smör. De ska inte få färg utan bli lite mjuka bara. Slå på vatten saffran, buljongtärning och kanske lite dill. Låt koka 4-5 min, inte stormkoka. Lägg i den o räkorna när den koktiden har gått, sänk värmen och låt allt bli varmt. Tar ca 2-3 min. Smaka av med salt o pressad citron. Ha ev vitlökscreme fraishe till
Det blir riktigt gott och tar ca 10-15 minuter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback