Nickelallergi

Från ungefär julas har jag märkt att jag fått exem och blivit välldigt irriterad. Seciellt av smycken och Jeans. Så efter x antla besök på sjukhuset utan något resultat har jag börja misstänka nickel. Att vara nickel allergisk kommer vara jobbigt för mig då jag älskar smycken och jeans. Det har alltid varit något jag haft på mig alla dagar i veckan. När man är nickelalergisk ska man även undvika musslor, nötter, havregryn, Mörk choklad, Kakaopulver, fullkornsbröd, balj- och ärtväxter.
Eftersom jag är ny på det här med nickelallergi så skulle jag gärna vilja veta mer om det, har du någon viktig information eller ett tips så skriv det gärna i en kommentar här nere. Kram! :)
 
Dagens fråga: Är du allärgisk? och i så fall mot vad?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ttp://static.blogg.se/shared/js/comments.js">

Nickelallergi

Från ungefär julas har jag märkt att jag fått exem och blivit välldigt irriterad. Seciellt av smycken och Jeans. Så efter x antla besök på sjukhuset utan något resultat har jag börja misstänka nickel. Att vara nickel allergisk kommer vara jobbigt för mig då jag älskar smycken och jeans. Det har alltid varit något jag haft på mig alla dagar i veckan. När man är nickelalergisk ska man även undvika musslor, nötter, havregryn, Mörk choklad, Kakaopulver, fullkornsbröd, balj- och ärtväxter.
Eftersom jag är ny på det här med nickelallergi så skulle jag gärna vilja veta mer om det, har du någon viktig information eller ett tips så skriv det gärna i en kommentar här nere. Kram! :)
 
Dagens fråga: Är du allärgisk? och i så fall mot vad?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback